Start > WZMACNIANIE POZYTYWNE JAKO NAJWAŻNIEJSZA UMIEJĘTNOŚĆ W PRACY NAD EFEKTYWNYM UCZENIEM I ZACHOWANIEM

PODSTAWY TEORETYCZNE I UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNE KONIECZNE DO POPRAWNEGO STOSOWANIA WZMACNIANIA W PRACY W ŚRODOWISKU DOMOWYM

Prowadzący
mgr Marlena Mika – pedagog specjalny, terapeuta behawioralny
Planowany czas
6 godzin
Terminy
Ogłaszane na stronie: www.scolar.pl
PROGRAM
1. Każde zachowanie ma konsekwencje
a. Wzmacnianie pozytywne
b. Wzmacnianie negatywne
c. Karanie
2. Dlaczego skupiamy się na wzmacnianiu pozytywnym?
3. Rodzaje wzmocnień pozytywnych
4. „Stosuję – nie działa”. Co zrobić:
a. Kiedy wzmocnienia są nieefektywne
b. Kiedy nie ma czym wzmocnić dziecka
c. Inne trudności
5. Czy dziecko wzmacniane zawsze będzie robiło „coś za coś”?
6. Rozkłady wzmocnień
a. Wzmacnianie a przekupywanie
7. Gospodarka żetonowa:
a. Zasady stosowania
b. Etapy wprowadzania
c. Zastosowanie w grupie, na pracy indywidualnej, w środowisku domowym
8. Wzmacnianie podstawą pracy nad zachowaniem – warsztaty.

W przypadku szkoleń na zamówienie, istnieje możliwość modyfikowania programu szkolenia oraz czasu jego trwania zależnie od potrzeb placówki. W ramach dedykowanych szkoleń istnieje możliwość omawiania funkcjonowania konkretnych przypadków.