• Data: 26-27 pażdziernika 2019
  • Czas trwania: 12 godzin
  • Miejsce: Warszawa
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowy

Skuteczna praca z małymi dziećmi w przedszkolu

Jak efektywnie pracować w przedszkolu? Jak organizować zajęcia grupowe? Jak przeprowadzać treningi czystości? Te i wiele innych pytań zadają specjaliści oraz osoby prowadzące placówki przedszkolne dla dzieci z ASD.
Na podstawie doświadczeń zebranych w trakcie prowadzenia placówek przedszkolnych Fundacji SCOLAR, zebraliśmy wg nas najskuteczniejsze, najbardziej efektywne oraz sprawdzone techniki pracy, które pozwolą stworzyć jeszcze lepsze miejsca dla małych dzieci z ASD.
Skuteczna praca z małymi dziećmi w przedszkolu

Prowadzący:
Łukasz Prochwicz- psycholog, dyrektor placówki przedszkolnej Fundacji SCOLAR
Klaudia Mońka- psycholog i terapeuta pracujący w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania

Czas szkolenia: 2 dni w godz 9.00-16.00 (sobota), 9.00-14.00 (niedziela)

Cena: 500 zł

PROGRAM:

  1. Model pracy placówek przedszkolnych Fundacji SCOLAR.
    a) Organizacja dokumentacji terapeutycznej (IPET, notowania). Dokumentacja formalna i merytoryczna.
  2. Adaptacja dziecka do przedszkola:
    a) Wykorzystanie wzmacniania niezależnego od zachowania. Gotowe materiały dla uczestników do wykorzystania.
  3. Umiejętności kluczowe dla efektywnego funkcjonowania na zajęciach grupowych.
  4. Grupy też mogą być efektywne:
    a) Organizacja pracy grup.
    I. Dobór dzieci do grupy. Podejście horyzontalne czy wertykalne.
    b) Techniki pracy z grupą przedszkolną.
    I. Odpowiedzi chóralne.
    II. Uczenie bezpośrednie.
    III. Wykorzystanie „Poczekajek”. Gotowe materiały do wykorzystania dla uczestników.
    IV. Uczenie bez błędu na zajęciach grupowych.
  5. Indywidualizacja w trakcie zajęć grupowych. Praca w diadach.
  6. Elementy planu zajęć:
    a) Treningi mandowe.
    b) Zabawa samodzielna.
    c) Zabawa w ograniczonej przestrzeni. Gotowe materiały do wykorzystania dla uczestników.
    d) Nauka samodzielna. Gotowe materiały do wykorzystania dla uczestników.
    I. Wykorzystanie łańcuchów uczenia.
    II. Nauka na planie.
    e) Nauka w diadzie.
    I. Efektywna organizacja pracy z dziećmi w diadzie.
    f) Zajęcia grupowe (gotowiec dla uczestników).
    I. Przykładowe plany.
  7. Efektywne podpowiadanie na grupie, rola asystenta, cienia.
  8. Motywacja, wykorzystanie motywacji warunkowej operacji motywacyjnej.
  9. Systemy motywacyjne.
    a) Gra w dobre zachowanie.
    b) Wykorzystanie systemów żetonowych.
  10. Organizacja zajęć indywidualnych.
    a) Ile powinny trwać? Potrzeby a przepisy.
    b) Tempo pracy z uczniem? Ważne czy nie?
  11.  Samoobsługa.
    a) Trening czystości w przedszkolu. Jak nie tylko zdjąć pieluchę, ale również nauczyć spontanicznej komunikacji.
    b) Organizacja dnia, a uczenie samoobsługi.

Zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu szkolenia

ZAPISZ SIĘ – link do formularza powyżej