• Data: 08 czerwca 2019
  • Czas trwania: 7 godzin
  • Miejsce: Warszawa
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowy

Trening Umiejętności Społecznych dla maluchów

Szkolenie dla specjalistów w zakresie przeprowadzania rekrutacji i doboru dziecka do grup, planowania, pisania scenariuszy zajęć i aktywności, użycia nowoczesnych technologii w pracy z grupą, tworzenia i wykorzystywania systemu wzmocnień.
Trening Umiejętności Społecznych dla maluchów

Uczestnicy otrzymają: zestaw przykładowych arkuszy oceny umiejętności, do wykorzystania w trakcie rekrutacji, przykładowe aktywności, programy rozwijające umiejętności gotowe do użycia, przykładowe scenariusze zajęć i arkusze do zbierania bieżących informacji.

Prowadzący: Łukasz Prochwicz psycholog, dyrektor placówki przedszkolnej Fundacji SCOLAR

Czas szkolenia: 1 dzień w godz 9.00-16.00 (sobota)

Cena: 350 zł

PROGRAM:

  1. Rekrutacja i dobieranie uczestników do grup.
  2. Od czego zacząć, definiowanie celów. Charakterystyka najczęściej występujących deficytów z zakresu umiejętności społecznych.
  3. Planowanie zajęć. Dlaczego ważny jest program? Dobre praktyki.
  4. Motywacja. W jaki sposób wykorzystywać motywacje i tworzyć systemy wzmocnień.
  5. Nowoczesne technologie, wykorzystanie kodów QR, tabletu, kamery.
  6. Uczenie w naturalnym środowisku.
  7. Budowanie aktywności, scenariuszy zajęć.
  8. Przekazywanie informacji zwrotnych.

Poniżej prezentujemy niewielki wycinek materiału prezentowanego na szkoleniu oraz tego co otrzymają uczestnicy. Przykładowe cele programu TUS dla grupy początkującej.

  • Proszenie rówieśników o przedmioty.
  • Reagowanie na pozdrowienia rówieśników, witanie się.
  • Proponowanie i przyjmowanie przedmiotów od rówieśników.
  • Naśladowanie prostych i złożonych czynności wykonywanych przez rówieśników.
  • Naśladowanie zabawy rówieśnika.
  • Podążanie za wskazówkami od rówieśnika.
  • Zabawa naprzemienna z wykorzystaniem prostych gier i aktywności.
  • Akceptowanie dzielenia się zabawkami.
  • Umiejętności przygotowujące do szkoły np. wspólna uwaga, czekanie, przejście/płynna zmiana aktywności, współpraca, podążanie za poleceniami grupowymi, itd.)