O nas

Nasza misja

Misją SCOLARIS jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Pokazujemy metody pracy, które są skuteczne. Poszukujemy nowych rozwiązań, które wykorzystywane są na całym świecie w nauczaniu dzieci  z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Chcemy wypracować standardy pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu tak, by dzieci nie traciły czasu na nieefektywne oddziaływania i chcemy dzielić się nimi z innymi specjalistami w Polsce, organizacjami i instytucjami edukacyjnymi.

Marta Sierocka - Rogala

Dyrektor Programowy Ośrodka Szkoleniowego Scolaris

Doświadczony diagnosta i terapeuta behawioralny (BCBA), pracująca w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania, logopeda, pedagog, superwizor BCBA i PLTB. Dyrektor Merytoryczny Fundacji SCOLAR, twórca programu i dyrektor Szkoły Scolar. Zrealizowała ponad 70 autorskich szkoleń oraz ponad 1000 godzin szkoleniowych dla specjalistów i placówek edukacyjnych w Polsce.

Na co dzień nadzoruje pracę terapeutyczną i efekty uczenia w 5 placówkach edukacyjnych Fundacji SCOLAR. Przetłumaczyła i wspierała wydanie w Polsce VB-MAPP – podręcznika do oceny umiejętności językowych i planowania terapii dzieci z zburzeniami ze spektrum autyzmu. Współautorka programu studiów podyplomowych na Uczelni Łazarskiego „Praca z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w nurcie behawioralnym i poznawczo-behawioralnym”, które zostaną uruchomione w październiku 2019 roku. Wykładowca na logopedycznych studiach podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracuje merytorycznie z dr Markiem Sundbergiem – psychologiem klinicznym, międzynarodowym ekspertem ds. planowania i oceny terapii dzieci z CZR i autorem VB-MAPP oraz PATTAN – uznanym rządowym amerykańskim ośrodkiem terapii autyzmu w Pensylwanii.

Z pasją poszukuje nowych metod i skutecznych rozwiązań terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Absolwentka wielu certyfikowanych kursów i szkoleń, podnoszących kompetencje terapeuty behawioralnego, m.in. „Komunikacja alternatywna metodą MAKATON”, „Zastosowanie ustno- twarzowej terapii regulacyjnej u dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśniowym”, „Designing a language curriculum and intervention program for children with autism using the VB-MAPP”, „Intensive Skill Training in Applied Behavior Analysis for Teams Supporting Students with Autism” i wielu innych.

Partnerzy

Utrzymujemy partnerstwa z polskimi i międzynarodowymi ekspertami na rzecz rozwoju metod i narzędzi uczenia dzieci z zaburzeniami na spektrum autyzmu. Zależy nam na promowaniu sprawdzonej na świecie wiedzy i zastosowaniu jej w Polsce.

Co zrobiliśmy

Wspieramy działania, które rozwijają standardy terapii autyzmu w Polsce. Przyłączamy się do ogólnoświatowych akcji i organizujemy autorskie przedsięwzięcia w kraju.

Zrealizowaliśmy

Z metod i narzędzi wspierających uczenie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu m.in. VB-MAPP, Zachowania Werbalne, Nauczanie Precyzyjne, itp.
2400+
godzin specjalistycznych szkoleń

Wydaliśmy

uznanych międzynarodowych ekspertów w dziedzinie terapii dzieci z zaburzeniami na spektrum autyzmu. Do kupienia na Allegro i w naszym biurze
3
podręczniki dla specjalistów i rodziców

Zorganizowaliśmy

Dla specjalistów, poświęcone najskuteczniejszym metodom uczenia opartym na badaniach naukowych, z udziałem największych światowych ekspertów.
2
międzynarodowe konferencje

Referencje szkoleniowe

  • Niepubliczne Szkoły Umiem Kraków
  • Stowarzyszenie Wspólny Świat Biała Podlaska
  • Specjalny Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy dla dzieci i młodzieży z autyzmem Gdańsk
  • Przedszkole Familia Swarzędz
  • Przedszkole Samorządowe nr 96 Kraków
  • Niepubliczna Szkoła Behawioralna Wrocław
  • Fundacja Jim Łódź
  • Centrum CBT Gliwice