Szkolenia

Termin: 02-03 lipca 2022
Miejsce: wideokonferencja online przez Zoom

VB-MAPP ocena umiejętności i planowanie terapii- szkolenie ONLINE

Wśród narzędzi behawioralnych dostępnych na rynku polskim trudno znaleźć lepsze z uwagi na jego prostotę, przejrzystość, mierzalność oraz rozmieszczenie poszczególnych umiejętności w porządku rozwojowym. Szkolenie uczy, jak wykorzystać je w pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Termin: 11-12 lipca 2022
Miejsce: wideokonferencja online przez zoom

Metoda zachowań werbalnych- poziom 2- szkolenie online

Wczesna interwencja behawioralna w praktyce - szkolenie dla specjalistów.
Szkolenie oparte na nagraniach sesji z małymi pacjentami WIB-ów oraz instruktażu dla Rodziców i monitorowania pracy Rodziców.
Studia przypadków rozszerzone o dodatkowe gotowe pomysły na ćwiczenia.

Szkolenia dla rad pedagogicznych przedszkoli i szkół

Szkolenia zamknięte na zamówienie placówki. Czas szkolenia: 2,5-3 godzin, temat dostosowujemy do potrzeb konkretnej placówki.

Prowadzenie:

Joanna Mikołajczyk – psycholog, analityk zachowania (BCBA), superwizor BCBA, terapeuta Fundacji SCOLAR

Agnieszka Łucjanek – psycholog, koordynator merytoryczny Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR, terapeuta dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, specjalista w zakresie pracy z Zespołem Aspergera

Program

Możliwe zakresy tematyczne:

  1. Chcemy uczyć skutecznie
    • Wzmacnianie
    • Podpowiedzi
    • Metody i techniki skutecznego uczenia
    • Warsztaty – praca w grupach
  2. Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju 
    • Podstawowe informacje: autyzm, autyzm atypowy, całościowe zaburzenia rozwoju (CZR), Zespół Aspergera, podstawowe kryteria diagnostyczne – wg ICD 10
    • Kiedy kierować na diagnozę
    • Rozpoznanie trudności dziecka: komunikacja, zabawa, kontakty z rówieśnikami, proces uczenia się, zachowania niepożądane, nieharmonijny rozwój poznawczy
    • Wspieranie dziecka z CZR: – pomysły, analiza indywidualnych przypadków
  3. Zachowania tzw. trudne u  dzieci
    • funkcje  zachowania i  zewnętrzna motywacja -wzmocnienia i kary
    • aspekty etyczne, zapobieganie, proaktywne działania
    • kontrakty z dzieckiem