Wśród narzędzi behawioralnych dostępnych na rynku polskim trudno znaleźć lepsze z uwagi na jego prostotę, przejrzystość, mierzalność oraz rozmieszczenie poszczególnych umiejętności w porządku rozwojowym. Szkolenie uczy, jak wykorzystać je w pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Krzyk, płacz, odmowa, zachowania agresywne i autoagresywne stanowią duże wyzwanie dla osób z najbliższego otoczenia osób przejawiających zachowania trudne.
Wczesna interwencja behawioralna w praktyce - szkolenie dla specjalistów.
Szkolenie oparte na nagraniach sesji z małymi pacjentami WIB-ów oraz instruktażu dla Rodziców i monitorowania pracy Rodziców.
Studia przypadków rozszerzone o dodatkowe gotowe pomysły na ćwiczenia.
Celem szkolenia jest nauczenie planowania uczenia umiejętności językowych od etapu kształtowania umiejętności echowych po rozwiązywanie problemów, i wyciąganie wniosków.
Szkolenia dla rad pedagogicznych przedszkoli i szkół
Szkolenia zamknięte na zamówienie placówki. Czas szkolenia: 2,5-3 godzin, temat dostosowujemy do potrzeb konkretnej placówki.
Agnieszka Łucjanek – psycholog, koordynator merytoryczny Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR, terapeuta dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, specjalista w zakresie pracy z Zespołem Aspergera
Program
Możliwe zakresy tematyczne:
Chcemy uczyć skutecznie
Wzmacnianie
Podpowiedzi
Metody i techniki skutecznego uczenia
Warsztaty – praca w grupach
Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju
Podstawowe informacje: autyzm, autyzm atypowy, całościowe zaburzenia rozwoju (CZR), Zespół Aspergera, podstawowe kryteria diagnostyczne – wg ICD 10
Kiedy kierować na diagnozę
Rozpoznanie trudności dziecka: komunikacja, zabawa, kontakty z rówieśnikami, proces uczenia się, zachowania niepożądane, nieharmonijny rozwój poznawczy
Wspieranie dziecka z CZR: – pomysły, analiza indywidualnych przypadków
Zachowania tzw. trudne u dzieci
funkcje zachowania i zewnętrzna motywacja -wzmocnienia i kary
aspekty etyczne, zapobieganie, proaktywne działania
kontrakty z dzieckiem
„Wzięłam udział w wielu szkoleniach Scolaris i mam swoje ulubione…Dały mi rzetelną wiedzę, inspirację metod pracy i materiałów edukacyjnych. Ale przede wszystkim przypominały, że sednem tej pracy jest dziecko, jego dobrostan i umiejętności. Że cała ta praca wynika z troski o dziecko. Po każdym szkoleniu odczuwałam przypływ energii i pasji do pracy.”
Psycholog
„Praktyka i teoria na szkoleniach wykracza poza podstawową wiedzę z zakresu terapii. Zawsze się czegoś nowego nauczę i mogę to wykorzystywać w terapii. Te szkolenia porządkują moją dotychczasową wiedzę, pozwalają zrozumieć, dlaczego czasami w pracy napotykam na przeszkody i wskazują na rozwiązania”.
Psycholog
„Te szkolenia pokazują mi zupełnie nowe i różne podejścia od tych, których do tej pory byłam uczona. Prezentowane nowe metody są dla mnie bardziej przydatne i co dla mnie ważne – poparte najnowszymi badaniami naukowymi. Cenię sobie też literaturę, którą prowadzący polecają.”
Psycholog
„Wiedza trenerów wyznacza nowe trendy terapeutyczne i systematyzuje to, co już wiem. Profesjonalizm, duża rzeczowość i optymalnie zaplanowany czas, z ważną dla mnie częścią warsztatową. Prowadzący mają ogromną wiedzę merytoryczną, pasję, a jednocześnie wieloletnią praktykę. A materiały szkoleniowe są czytelne i łatwo mogę je zaadoptować.”