Szkolenia

Termin: 06 kwietnia 2019
Miejsce: Warszawa

Współpraca z rodziną ucznia

Współpraca terapeutów i nauczycieli z rodzicami budzi wiele pytań i wątpliwości. Jak się porozumieć, aby rodzice wspomagali terapię? Jak ustalić spójne i wspólne cele działania? Szkolenie uczy skutecznych sposobów włączania rodziców w proces...

Termin: 07 kwietnia 2019
Miejsce: Warszawa

Terapia w domu

Szkolenie dla specjalistów i rodziców – cele terapii domowej, czy angażować w nią rodzeństwo, jak poprawić jakość życia dziecka z autyzmem i jednocześnie całej rodziny.

Termin: 18 maja 2019
Miejsce: Warszawa

Farmakoterapia i autyzm

Szkolenie prezentuje zakresu pomocy lekarzy psychiatrów i zakres farmakologii z powodu skuteczności prowadzonej terapii dzieci i młodzieży.

Termin: 01-02 czerwca 2019
Miejsce: Warszawa

VB-MAPP - planowanie terapii

Wśród narzędzi behawioralnych dostępnych na rynku polskim trudno znaleźć lepsze z uwagi na jego prostotę, przejrzystość, mierzalność oraz rozmieszczenie poszczególnych umiejętności w porządku rozwojowym. Szkolenie uczy, jak wykorzystać je w ...

Termin: 08 czerwca 2019
Miejsce: Warszawa

Metoda zachowań werbalnych

Szkolenie dla specjalistów i rodziców – planowanie terapii i trening komunikacji gdy dziecko nie posiada umiejętności mowy lub ma ją poważnie ograniczoną tzw. Wczesna Interwencja Behawioralna

Termin: 15-16 czerwca 2019
Miejsce: Warszawa

Od dźwięku do języka

W jaki sposób może być zaburzony rozwój języka i umiejętności komunikacyjnych dzieci z autyzmem? Jak wspierać w rozwoju mowy? Co robić gdy mowa jest trudnym zachowaniem? Szkolenie dla specjalistów.

Termin: 15 czerwca 2019
Miejsce: Warszawa

Farmakoterapia i autyzm

Szkolenie dla specjalistów i rodziców o praktycznych sposobach zapobiegania tzw. zachowaniom trudnym i metodom kształtowania prawidłowych wzorców zachowań u dzieci do 9 roku życia.

Termin: 15-16 czerwca 2019
Miejsce: Warszawa

Zachowania niepożądane u dzieci

Szkolenie dla specjalistów i rodziców o praktycznych sposobach zapobiegania tzw. zachowaniom trudnym i metodom kształtowania prawidłowych wzorców zachowań u dzieci do 9 roku życia.

Szkolenia dla rad pedagogicznych przedszkoli i szkół

Szkolenia zamknięte na zamówienie placówki. Czas szkolenia: 2,5-3 godzin, temat dostosowujemy do potrzeb konkretnej placówki.

Prowadzenie:

Joanna Mikołajczyk – psycholog, analityk zachowania (BCBA), superwizor BCBA, terapeuta Fundacji SCOLAR

Agnieszka Łucjanek – psycholog, koordynator merytoryczny Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR, terapeuta dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, specjalista w zakresie pracy z Zespołem Aspergera

Program

Możliwe zakresy tematyczne:

  1. Chcemy uczyć skutecznie
    • Wzmacnianie
    • Podpowiedzi
    • Metody i techniki skutecznego uczenia
    • Warsztaty – praca w grupach
  2. Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju 
    • Podstawowe informacje: autyzm, autyzm atypowy, całościowe zaburzenia rozwoju (CZR), Zespół Aspergera, podstawowe kryteria diagnostyczne – wg ICD 10
    • Kiedy kierować na diagnozę
    • Rozpoznanie trudności dziecka: komunikacja, zabawa, kontakty z rówieśnikami, proces uczenia się, zachowania niepożądane, nieharmonijny rozwój poznawczy
    • Wspieranie dziecka z CZR: – pomysły, analiza indywidualnych przypadków
  3. Zachowania tzw. trudne u  dzieci
    • funkcje  zachowania i  zewnętrzna motywacja -wzmocnienia i kary
    • aspekty etyczne, zapobieganie, proaktywne działania
    • kontrakty z dzieckiem