Szkolenia

Termin: 28 września 2019
Miejsce: Warszawa

Nauczanie Precyzyjne

W Nauczaniu Precyzyjnym nie ma znaczenia czego Uczę – ważne jest tylko to, czego Nauczyłam. Na szkoleniu dla specjalistów skupiamy się na ciągłym monitorowaniu efektów uczenia, ponieważ wszystkie dzieci - a dzieci z autyzmem w szczególności - mają prawo do skutecznego nauczania.

Termin: 29 września 2019
Miejsce: Warszawa

Metoda zachowań werbalnych

Szkolenie dla specjalistów i rodziców – planowanie terapii i trening komunikacji gdy dziecko nie posiada umiejętności mowy lub ma ją poważnie ograniczoną tzw. Wczesna Interwencja Behawioralna

Termin: 05-06 pażdziernika 2019
Miejsce: Warszawa

VB-MAPP ocena umiejętności

Wśród narzędzi behawioralnych dostępnych na rynku polskim trudno znaleźć lepsze z uwagi na jego prostotę, przejrzystość, mierzalność oraz rozmieszczenie poszczególnych umiejętności w porządku rozwojowym. Szkolenie uczy, jak wykorzystać je w pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Termin: 05 pażdziernika 2019
Miejsce: Warszawa

Farmakoterapia i autyzm

Farmakoterapia w zaburzeniach współistniejących ze spektrum autyzmu – szkolenie dla specjalistów i rodziców. Najnowsze badania pokazują, że 83% dzieci ujawniających zaburzenia ze spektrum autyzmu współwystępuje co najmniej jedno inne zaburzenie np. neurologiczne, psychiczne, somatyczne, inne.

Termin: 12-13 pażdziernika 2019
Miejsce: Warszawa

Zachowania niepożądane u dzieci

Szkolenie dla specjalistów i rodziców o praktycznych sposobach zapobiegania tzw. zachowaniom trudnym i metodom kształtowania prawidłowych wzorców zachowań u dzieci do 9 roku życia.

Termin: 19 pażdziernika 2019
Miejsce: Warszawa

Trening Umiejętności Społecznych dla maluchów

Szkolenie dla specjalistów w zakresie przeprowadzania rekrutacji i doboru dziecka do grup, planowania, pisania scenariuszy zajęć i aktywności, użycia nowoczesnych technologii w pracy z grupą, tworzenia i wykorzystywania systemu wzmocnień.

Termin: 26-27 pażdziernika 2019
Miejsce: Warszawa

Skuteczna praca z małymi dziećmi w przedszkolu

Jak efektywnie pracować w przedszkolu? Jak organizować zajęcia grupowe? Jak przeprowadzać treningi czystości? Te i wiele innych pytań zadają specjaliści oraz osoby prowadzące placówki przedszkolne dla dzieci z ASD.
Na podstawie doświadczeń zebranych w trakcie prowadzenia placówek przedszkolnych Fundacji SCOLAR, zebraliśmy wg nas najskuteczniejsze, najbardziej efektywne oraz sprawdzone techniki pracy, które pozwolą stworzyć jeszcze lepsze miejsca dla małych dzieci z ASD.

Termin: 16 listopada 2019
Miejsce: Warszawa

Trening Umiejętności Społecznych dla maluchów

Szkolenie dla specjalistów w zakresie przeprowadzania rekrutacji i doboru dziecka do grup, planowania, pisania scenariuszy zajęć i aktywności, użycia nowoczesnych technologii w pracy z grupą, tworzenia i wykorzystywania systemu wzmocnień.

Termin: 23 listopada 2019
Miejsce: Warszawa

Intensywne nauczanie z wykorzystaniem systemu kart

Jednodniowe szkolenie przedstawiające techniki uczenia oparte na Stosowanej Analizie Zachowania wykorzystywane w intensywnym nauczaniu. Nauka praktycznego wykorzystywania procedury uczenia bez błędu oraz prowadzenie treningu mandowego.

Szkolenia dla rad pedagogicznych przedszkoli i szkół

Szkolenia zamknięte na zamówienie placówki. Czas szkolenia: 2,5-3 godzin, temat dostosowujemy do potrzeb konkretnej placówki.

Prowadzenie:

Joanna Mikołajczyk – psycholog, analityk zachowania (BCBA), superwizor BCBA, terapeuta Fundacji SCOLAR

Agnieszka Łucjanek – psycholog, koordynator merytoryczny Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR, terapeuta dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, specjalista w zakresie pracy z Zespołem Aspergera

Program

Możliwe zakresy tematyczne:

  1. Chcemy uczyć skutecznie
    • Wzmacnianie
    • Podpowiedzi
    • Metody i techniki skutecznego uczenia
    • Warsztaty – praca w grupach
  2. Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju 
    • Podstawowe informacje: autyzm, autyzm atypowy, całościowe zaburzenia rozwoju (CZR), Zespół Aspergera, podstawowe kryteria diagnostyczne – wg ICD 10
    • Kiedy kierować na diagnozę
    • Rozpoznanie trudności dziecka: komunikacja, zabawa, kontakty z rówieśnikami, proces uczenia się, zachowania niepożądane, nieharmonijny rozwój poznawczy
    • Wspieranie dziecka z CZR: – pomysły, analiza indywidualnych przypadków
  3. Zachowania tzw. trudne u  dzieci
    • funkcje  zachowania i  zewnętrzna motywacja -wzmocnienia i kary
    • aspekty etyczne, zapobieganie, proaktywne działania
    • kontrakty z dzieckiem