Szkolenia

Termin: 27 maja 2020
Miejsce: wideokonferencja online przez Meet

Nauczanie Precyzyjne- szkolenie online

W Nauczaniu Precyzyjnym nie ma znaczenia czego Uczę – ważne jest tylko to, czego Nauczyłam. Na szkoleniu dla specjalistów skupiamy się na ciągłym monitorowaniu efektów uczenia, ponieważ wszystkie dzieci - a dzieci z autyzmem w szczególności - mają prawo do skutecznego nauczania.

Termin: 30-31 maja 2020
Miejsce: wideokonferencja online przez Meet

VB-MAPP ocena umiejętności- SZKOLENIE ONLINE!

Wśród narzędzi behawioralnych dostępnych na rynku polskim trudno znaleźć lepsze z uwagi na jego prostotę, przejrzystość, mierzalność oraz rozmieszczenie poszczególnych umiejętności w porządku rozwojowym. Szkolenie uczy, jak wykorzystać je w pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Termin: 06 czerwca 2020
Miejsce: wideokonferencja online przez zoom

Metoda Zachowań Werbalnych

Szkolenie dla specjalistów i rodziców – planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka, które nie posiada umiejętności mowy lub ma ją poważnie ograniczoną tzw. Wczesna Interwencja Behawioralna.

Termin: 16 czerwca 2020
Miejsce: wideokonferencja online przez zoom

Szybko i precyzyjnie. Zabawa i motoryka- nierozłączna para. BIG 6+6 Szkolenie online

Program wielkiej 6 kładzie nacisk na płynność i precyzję ruchów, która może mieć wpływ na rozwój umiejętności zabawy oraz umiejętności samoobsługi. Sukces w wykonywaniu ruchów zawartych w programie (szybko i precyzyjnie) może prowadzić do większej ilości, bardziej zaawansowanych czynności funkcjonalnych, takich jak: zabawa, ubieranie się, jedzenie, pisanie itd.

Szkolenia dla rad pedagogicznych przedszkoli i szkół

Szkolenia zamknięte na zamówienie placówki. Czas szkolenia: 2,5-3 godzin, temat dostosowujemy do potrzeb konkretnej placówki.

Prowadzenie:

Joanna Mikołajczyk – psycholog, analityk zachowania (BCBA), superwizor BCBA, terapeuta Fundacji SCOLAR

Agnieszka Łucjanek – psycholog, koordynator merytoryczny Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR, terapeuta dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, specjalista w zakresie pracy z Zespołem Aspergera

Program

Możliwe zakresy tematyczne:

  1. Chcemy uczyć skutecznie
    • Wzmacnianie
    • Podpowiedzi
    • Metody i techniki skutecznego uczenia
    • Warsztaty – praca w grupach
  2. Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju 
    • Podstawowe informacje: autyzm, autyzm atypowy, całościowe zaburzenia rozwoju (CZR), Zespół Aspergera, podstawowe kryteria diagnostyczne – wg ICD 10
    • Kiedy kierować na diagnozę
    • Rozpoznanie trudności dziecka: komunikacja, zabawa, kontakty z rówieśnikami, proces uczenia się, zachowania niepożądane, nieharmonijny rozwój poznawczy
    • Wspieranie dziecka z CZR: – pomysły, analiza indywidualnych przypadków
  3. Zachowania tzw. trudne u  dzieci
    • funkcje  zachowania i  zewnętrzna motywacja -wzmocnienia i kary
    • aspekty etyczne, zapobieganie, proaktywne działania
    • kontrakty z dzieckiem