Szkolenia

Termin: 10-11 pażdziernika 2020
Miejsce: ONLINE

VB-MAPP ocena umiejętności-ONLINE

Wśród narzędzi behawioralnych dostępnych na rynku polskim trudno znaleźć lepsze z uwagi na jego prostotę, przejrzystość, mierzalność oraz rozmieszczenie poszczególnych umiejętności w porządku rozwojowym. Szkolenie uczy, jak wykorzystać je w pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Termin: 10-11 pażdziernika 2020
Miejsce: wideokonferencja online przez Meet

TUS dla dzieci od 6 lat- SZKOLENIE ONLINE!

Szkolenie z metody TUS jako jednej z podstawowych form oddziaływania terapeutycznego w pracy z wysokofunkcjonującymi dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu. Jak dobierać grupy? Jak realizować trening TUS? Jakie metody są skuteczne a jakie nie?

Termin: 14 listopada 2020
Miejsce: wideokonferencja online przez zoom

Metoda Zachowań Werbalnych- SZKOLENIE ONLINE!

Szkolenie dla specjalistów i rodziców – planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka, które nie posiada umiejętności mowy lub ma ją poważnie ograniczoną tzw. Wczesna Interwencja Behawioralna.

Termin: 28-29 listopada 2020
Miejsce: wideokonferencja online przez Zoom

Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji- szkolenie specjalizacyjne w ramach licencji PLTB -ONLINE

ROZSZERZONA WERSJA SZKOLENIA "OD DŹWIĘKU DO JĘZYKA"

Szkolenie dla specjalistów z zakresu rozwijania umiejętności komunikacji dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Rekomendujemy wcześniejsze uczestniczenie w szkoleniach „VB-MAPP – ocena umiejętności i planowanie terapii” oraz „Intensywne nauczanie behawioralne na podstawie systemu kart”.

Termin: 05-06 grudnia 2020
Miejsce: ONLINE

VB-MAPP ocena umiejętności i planowanie terapii -ONLINE

Wśród narzędzi behawioralnych dostępnych na rynku polskim trudno znaleźć lepsze z uwagi na jego prostotę, przejrzystość, mierzalność oraz rozmieszczenie poszczególnych umiejętności w porządku rozwojowym. Szkolenie uczy, jak wykorzystać je w pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Szkolenia dla rad pedagogicznych przedszkoli i szkół

Szkolenia zamknięte na zamówienie placówki. Czas szkolenia: 2,5-3 godzin, temat dostosowujemy do potrzeb konkretnej placówki.

Prowadzenie:

Joanna Mikołajczyk – psycholog, analityk zachowania (BCBA), superwizor BCBA, terapeuta Fundacji SCOLAR

Agnieszka Łucjanek – psycholog, koordynator merytoryczny Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR, terapeuta dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, specjalista w zakresie pracy z Zespołem Aspergera

Program

Możliwe zakresy tematyczne:

  1. Chcemy uczyć skutecznie
    • Wzmacnianie
    • Podpowiedzi
    • Metody i techniki skutecznego uczenia
    • Warsztaty – praca w grupach
  2. Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju 
    • Podstawowe informacje: autyzm, autyzm atypowy, całościowe zaburzenia rozwoju (CZR), Zespół Aspergera, podstawowe kryteria diagnostyczne – wg ICD 10
    • Kiedy kierować na diagnozę
    • Rozpoznanie trudności dziecka: komunikacja, zabawa, kontakty z rówieśnikami, proces uczenia się, zachowania niepożądane, nieharmonijny rozwój poznawczy
    • Wspieranie dziecka z CZR: – pomysły, analiza indywidualnych przypadków
  3. Zachowania tzw. trudne u  dzieci
    • funkcje  zachowania i  zewnętrzna motywacja -wzmocnienia i kary
    • aspekty etyczne, zapobieganie, proaktywne działania
    • kontrakty z dzieckiem