
Superwizje
Prowadzimy superwizje pracy terapeuty behawioralnego opartej o Stosowaną Analizę Zachowania. Realizujemy ją indywidualnie lub wspieramy zespoły terapeutyczne w placówkach na zamówienie ośrodków.
Superwizja indywidualna
- obserwacja bezpośredniej pracy terapeuty
- analiza filmów z nagraniami pracy terapeuty
- analiza dokumentacji tworzonej przez terapeutę
- przekazywanie ustnych i pisemnych informacji zwrotnych
- wspólne omawianie specjalistycznej wiedzy – publikacje, multimedia, nagrania z konferencji
- spotkania z superwizorem, m.in analiza studiów przypadków, trudności, sesja pytań i odpowiedzi
- ewaluacja efektów superwizji pracy terapeuty – obserwacja i protokół ewaluacyjny
Superwizje prowadzone są przez certyfikowanych terapeutów behawioralnych Fundacji SCOLAR
Superwizje placówki
- etap analizy wiedzy, stylu pracy terapeutycznej, zasobów specjalistycznych placówki
- zdefiniowanie mapy potrzeb, zakresu zmian i oczekiwanych efektów superwizji
- określenie czasu i trybu superwizji: wizyt w placówce, szkoleń grupowych i indywidualnych
- realizacja programu szkoleniowego i superwizji indywidualnych
- monitoring efektów superwizji
- ewaluacja wyników i rezultatów (po około jednym roku)
Po uzyskaniu pozytywnej oceny ośrodek otrzymuje Rekomendację Fundacji Scolar i Scolaris. Terapeuci mogą odbywać staże w placówkach Scolar na preferencyjnych warunkach.
Licencja terapeuty behawioralnego
- W ramach polskiej licencji terapeuty behawioralnego PLTB superwizje określają „Zasady i Regulamin” http://www.terapeutabehawiora lny.pl/regulamin-pltb
- W ramach międzynarodowej licencji analityka zachowania BCBA zasady i proces superwizji określa Regulamin https://www.bacb.com/


Superwizorzy
W ramach polskiej licencji terapeuty behawioralnego PLTB superwizje prowadzi Marta Sierocka-Rogala, analityk zachowania, superwizor PLTB, superwizor BCBA
W ramach międzynarodowej licencji analityka zachowania BCBA superwizje prowadzą Marta Sierocka-Rogala, analityk zachowania, superwizor PLTB, superwizor BCBA Oraz Joanna Mikołajczyk, analityk zachowania, superwizor BCBA
Zapytaj o superwizję


Joanna Mikołajczyk
„Mimo stresu, który odczuwam, superwizje są bardzo pouczające. Dowiadujemy się o ciekawszych sposobach nauczania. Jeśli czegoś nie wiemy, pytamy i problem zostanie rozwiązany. To bardzo ważny aspekt naszej pracy.”
„Superwizor jest zaangażowany, udziela podpowiedzi, modyfikuje sposób pracy konstruktywnie, a nie ocenia krytycznie. Po superwizji czuję się pewniej w tym co robię i mam wskazówki, jak pracować dalej.”