„Wzięłam udział w wielu szkoleniach Scolaris i mam swoje ulubione…Dały mi rzetelną wiedzę, inspirację metod pracy i materiałów edukacyjnych. Ale przede wszystkim przypominały, że sednem tej pracy jest dziecko, jego dobrostan i umiejętności. Że cała ta praca wynika z troski o dziecko. Po każdym szkoleniu odczuwałam przypływ energii i pasji do pracy.”
Szkolenia
Szkolenia dla rad pedagogicznych przedszkoli i szkół
Szkolenia zamknięte na zamówienie placówki. Czas szkolenia: 2,5-3 godzin, temat dostosowujemy do potrzeb konkretnej placówki.
Prowadzenie:
Joanna Mikołajczyk – psycholog, analityk zachowania (BCBA), superwizor BCBA, terapeuta Fundacji SCOLAR
Agnieszka Łucjanek – psycholog, koordynator merytoryczny Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR, terapeuta dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, specjalista w zakresie pracy z Zespołem Aspergera
Program
Możliwe zakresy tematyczne:
- Chcemy uczyć skutecznie
- Wzmacnianie
- Podpowiedzi
- Metody i techniki skutecznego uczenia
- Warsztaty – praca w grupach
- Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Podstawowe informacje: autyzm, autyzm atypowy, całościowe zaburzenia rozwoju (CZR), Zespół Aspergera, podstawowe kryteria diagnostyczne – wg ICD 10
- Kiedy kierować na diagnozę
- Rozpoznanie trudności dziecka: komunikacja, zabawa, kontakty z rówieśnikami, proces uczenia się, zachowania niepożądane, nieharmonijny rozwój poznawczy
- Wspieranie dziecka z CZR: – pomysły, analiza indywidualnych przypadków
- Zachowania tzw. trudne u dzieci
- funkcje zachowania i zewnętrzna motywacja -wzmocnienia i kary
- aspekty etyczne, zapobieganie, proaktywne działania
- kontrakty z dzieckiem
„Praktyka i teoria na szkoleniach wykracza poza podstawową wiedzę z zakresu terapii. Zawsze się czegoś nowego nauczę i mogę to wykorzystywać w terapii. Te szkolenia porządkują moją dotychczasową wiedzę, pozwalają zrozumieć, dlaczego czasami w pracy napotykam na przeszkody i wskazują na rozwiązania”.
„Te szkolenia pokazują mi zupełnie nowe i różne podejścia od tych, których do tej pory byłam uczona. Prezentowane nowe metody są dla mnie bardziej przydatne i co dla mnie ważne – poparte najnowszymi badaniami naukowymi. Cenię sobie też literaturę, którą prowadzący polecają.”
„Wiedza trenerów wyznacza nowe trendy terapeutyczne i systematyzuje to, co już wiem. Profesjonalizm, duża rzeczowość i optymalnie zaplanowany czas, z ważną dla mnie częścią warsztatową. Prowadzący mają ogromną wiedzę merytoryczną, pasję, a jednocześnie wieloletnią praktykę. A materiały szkoleniowe są czytelne i łatwo mogę je zaadoptować.”