- Data: 16-19 sierpnia 2021
- Czas trwania: 30 godzin
- Miejsce: Warszawa
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowyBLOK 1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – „od dźwięku do myślenia”-STACJONARNIE WARSZAWA
Projekt "POMAGAM. Wiem jak!" realizowany przez Fundację SCOLAR z środków PFRON w dniach 16-19.08 (GRUPA2)
Szkolenie realizowane przez Fundację SCOLAR w ramach projektu „Pomagam. Wiem, jak!”
KOSZT: Projekt w 90% finansowany jest z środków PFRON, uczestnicy pokrywają 10% wkładu własnego tj. 120,00 zł
W ramach bloku proponujemy następujące tematy:
- Od dźwięku do języka- 2 dni szkoleniowe,
- Uczenie generatywne- 1 dzień szkoleniowy,
- Teoria Ram Relacyjnych- 1 dzień szkoleniowy
Prowadzący: Marta Sierocka-Rogala superwizor BCBA, logopeda, pedagog, dyrektor programowy Fundacji SCOLAR i SCOLARIS
Czas szkolenia: 4 dni w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
1-2 DZIEŃ Od dźwięku do języka 24-25.07
- W jaki sposób może być zaburzony rozwój języka i umiejętności komunikacyjnych dzieci z autyzmem
- Wspieranie rozwoju mowy
- Kluczowa rola motywacji w nauce komunikacji
- Jak zwiększyć ilość wokalizacji
- Sposoby kształtowania wokalizacji
- Trening komunikacyjny
- wybór komunikacji wspomagającej – gest czy obrazek
- Program K&K – od gestu do mowy
- PECS, Makaton
- Rozwój mandów – od próśb do pytań
- Rozwój taktów
- Kształtowanie umiejętności intrawerbalnych
- Łączna kontrola – udział taktów i umiejętności echowych w rozwoju umiejętności słuchacza czy rozwiązywaniu problemów
- Budowanie opowiadania – metoda skryptów
- Teoria ram relacyjnych
- . Gdy mowa jest trudnym zachowaniem…
- Jak radzić sobie z echolalią natychmiastową
- Jak radzić sobie z echolalią odroczoną
- Nadmierne wokalizacje
3 DZIEŃ Uczenie generatywne 31.07
- Umiejętności intrawerbalne
- reakcje intrawerbalne, a kontrola intrawerbalna
- Uczymy się budowania pojęć
- Mathetics – czyli nauka o uczeniu
- Pięć sposobów na uczenie generatywne
- TAPS (Myśląc głośno rozwiązuję problemy)
- Mówienie o uczuciach i własnych doświadczeniach (private events)
4 Dzień Teoria ram relacyjnych 01.08
- Co Teoria Ram Relacyjnych wnosi do uczenia umiejętności językowych i umiejętności poznawczych?
- >Relacje wywiedzione – implikacje wzajemne i kombinatoryjne
- Jak rozwijać umiejętności komunikacyjne poprzez naukę wywodzenia relacji ?
- Organizowanie procesu uczenia,
- <Właściwe przygotowanie materiału.