- Data: 18-19 kwietnia 2020
- Czas trwania: 12 godzin
- Miejsce: wideokonferencja online przez Meet
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowySkuteczna praca z małymi dziećmi w przedszkolu- SZKOLENIE ONLINE!II
Jak efektywnie pracować w przedszkolu? Jak organizować zajęcia grupowe? Jak przeprowadzać treningi czystości? Te i wiele innych pytań zadają specjaliści oraz osoby prowadzące placówki przedszkolne dla dzieci z ASD.
Na podstawie doświadczeń zebranych w trakcie prowadzenia placówek przedszkolnych Fundacji SCOLAR, zebraliśmy wg nas najskuteczniejsze, najbardziej efektywne oraz sprawdzone techniki pracy, które pozwolą stworzyć jeszcze lepsze miejsca dla małych dzieci z ASD.
Na podstawie doświadczeń zebranych w trakcie prowadzenia placówek przedszkolnych Fundacji SCOLAR, zebraliśmy wg nas najskuteczniejsze, najbardziej efektywne oraz sprawdzone techniki pracy, które pozwolą stworzyć jeszcze lepsze miejsca dla małych dzieci z ASD.
Prowadzący:
Łukasz Prochwicz- psycholog, dyrektor placówki przedszkolnej Fundacji SCOLAR
Klaudia Mońka- psycholog i terapeuta pracujący w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania
Zaświadczenie zgodne z wzorem MEN-u.
Ośrodek Szkolenia „SCOLARIS” wpisany do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Miasto Stołeczne Warszawa
pod numerem 1149 K jako placówka kształcenia ustawicznego.
Czas szkolenia: 2 dni w godz 9.00-16.00 (sobota), 9.00-14.00 (niedziela)
Cena: 500 zł
PROGRAM:
- Model pracy placówek przedszkolnych Fundacji SCOLAR.
a) Organizacja dokumentacji terapeutycznej (IPET, notowania). Dokumentacja formalna i merytoryczna. - Adaptacja dziecka do przedszkola:
a) Wykorzystanie wzmacniania niezależnego od zachowania. Gotowe materiały dla uczestników do wykorzystania. - Umiejętności kluczowe dla efektywnego funkcjonowania na zajęciach grupowych.
- Grupy też mogą być efektywne:
a) Organizacja pracy grup.
I. Dobór dzieci do grupy. Podejście horyzontalne czy wertykalne.
b) Techniki pracy z grupą przedszkolną.
I. Odpowiedzi chóralne.
II. Uczenie bezpośrednie.
III. Wykorzystanie „Poczekajek”. Gotowe materiały do wykorzystania dla uczestników.
IV. Uczenie bez błędu na zajęciach grupowych. - Indywidualizacja w trakcie zajęć grupowych. Praca w diadach.
- Elementy planu zajęć:
a) Treningi mandowe.
b) Zabawa samodzielna.
c) Zabawa w ograniczonej przestrzeni. Gotowe materiały do wykorzystania dla uczestników.
d) Nauka samodzielna. Gotowe materiały do wykorzystania dla uczestników.
I. Wykorzystanie łańcuchów uczenia.
II. Nauka na planie.
e) Nauka w diadzie.
I. Efektywna organizacja pracy z dziećmi w diadzie.
f) Zajęcia grupowe (gotowiec dla uczestników).
I. Przykładowe plany. - Efektywne podpowiadanie na grupie, rola asystenta, cienia.
- Motywacja, wykorzystanie motywacji warunkowej operacji motywacyjnej.
- Systemy motywacyjne.
a) Gra w dobre zachowanie.
b) Wykorzystanie systemów żetonowych. - Organizacja zajęć indywidualnych.
a) Ile powinny trwać? Potrzeby a przepisy.
b) Tempo pracy z uczniem? Ważne czy nie? - Samoobsługa.
a) Trening czystości w przedszkolu. Jak nie tylko zdjąć pieluchę, ale również nauczyć spontanicznej komunikacji.
b) Organizacja dnia, a uczenie samoobsługi.
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu szkolenia
ZAPISZ SIĘ – link do formularza powyżej