• Data: 16 lipca 2022 - 02 pażdziernika 2022
  • Czas trwania: 30 godzin
  • Miejsce: wideokonferencja online przez zoom
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowy

BLOK 1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych– „od dźwięku do myślenia”

Projekt "POMAGAM. Wiem jak!" realizowany przez Fundację SCOLAR ze środków PFRON w dniach 16-17.07, 01.10, 02.10.2022r. (GRUPA 1)

BLOK 1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych– „od dźwięku do myślenia”

Szkolenie realizowane przez Fundację SCOLAR w ramach projektu „Pomagam. Wiem, jak!”

KOSZT: Projekt współfinansowany jest z środków PFRON, uczestnicy wnoszą opłatę w wysokości 190,00 zł.

W ramach bloku proponujemy następujące tematy:

  1. Od dźwięku do języka- 2 dni szkoleniowe,
  2. Uczenie generatywne- 1 dzień szkoleniowy,
  3. Teoria Ram Relacyjnych- 1 dzień szkoleniowy

Prowadzący: Marta Sierocka- Rogala superwizor BCBA, logopeda, pedagog, dyrektor programowy Fundacji SCOLAR i SCOLARIS

Czas szkolenia: 4 dni w godz. 9.00-16.30 

HARMONOGRAM:

1-2 DZIEŃ Od dźwięku do języka 16-17.07.2022r.

PROGRAM:

  1. W jaki sposób może być zaburzony rozwój języka i umiejętności komunikacyjnych dzieci z autyzmem
  2. Wspieranie rozwoju mowy
  • Kluczowa rola motywacji w nauce komunikacji
  • Jak zwiększyć ilość wokalizacji
  • Sposoby kształtowania wokalizacji
  • Trening komunikacyjny
  • wybór komunikacji wspomagającej – gest czy obrazek
  • Program K&K – od gestu do mowy
  • PECS, Makaton
  • Rozwój mandów – od próśb do pytań
  • Rozwój taktów
  • Kształtowanie umiejętności intrawerbalnych
  • Łączna kontrola – udział taktów i umiejętności echowych w rozwoju umiejętności słuchacza czy rozwiązywaniu problemów
  • Budowanie opowiadania – metoda skryptów
  • Teoria ram relacyjnych

3 DZIEŃ Uczenie generatywne 01.10.2022r.

PROGRAM:

1. Umiejętności intrawerbalne

  • reakcje intrawerbalne, a kontrola intrawerbalna.

2. Uczymy się budowania pojęć.
3. Mathetics – czyli nauka o uczeniu.
4. Pięć sposobów na uczenie generatywne.
5. TAPS (Myśląc głośno rozwiązuję problemy).
6. Mówienie o uczuciach i własnych doświadczeniach (private events).

4 DZIEŃ Teoria Ram Relacyjnych 02.10.2022r.

PROGRAM:

  1. Co Teoria Ram Relacyjnych wnosi  do  uczenia  umiejętności językowych i umiejętności poznawczych?
  2. Relacje wywiedzione – implikacje wzajemne i kombinatoryjne.
  3. Jak rozwijać  umiejętności komunikacyjne poprzez  naukę wywodzenia relacji ?
  4. Organizowanie procesu uczenia.
  5. Właściwe przygotowanie materiału.