• Data: 14-29 stycznia 2023
  • Czas trwania: 30 godzin
  • Miejsce: wideokonferencja zoom
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowy

BLOK 4. Efektywna praca z grupą

Projekt "POMAGAM. Wiem jak!" realizowany przez Fundację SCOLAR z środków PFRON w dniach 14-15.01, 28.01, 29.01.2023r. (GRUPA 8)
BLOK 4. Efektywna praca z grupą

Szkolenie realizowane przez Fundację SCOLAR w ramach projektu „Pomagam. Wiem, jak!”

KOSZT: Projekt współfinansowany jest z środków PFRON, uczestnicy wnoszą opłatę w wysokości 190,00 zł

W ramach bloku proponujemy następujące tematy:

  1. Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci szkolnych- 2 dni.
  2. Praca z grupą- szkolenie dla specjalistów i nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym- 1 dzień.
  3. Zabawa najlepszym sposobem na naukę umiejętności społecznych- 1 dzień.

Czas szkolenia: 4 dni w godz. 9.00-16.30 

HARMONOGRAM:

1-2 DZIEŃ Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci szkolnych 14-15.01.2023r.

Prowadzący: Maciej Szymanowski pedagog specjalny, trener TUS z wieloletnim letnim doświadczeniem, dyrektor Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR – koordynujący pracę ponad 30-tu terapeutów prowadzących grupy TUS,  corocznie kwalifikuje i dobiera do grup ponad 300 uczestników  TUS-ów. 

Czas szkolenia: 2 dni w godz. 9.00-16.30

PROGRAM:

  1. Rekrutacja i dobieranie uczestników do grup.
  2. Struktura zajęć TUS.
  3. System motywacyjny- dlaczego jest ważny i jak powinno się go stosować?
  4. Skuteczne i nieskuteczne techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.
  5. Zachowania trudne- przyczyny i jak sobie z nimi radzić?
  6. Tematyka TUS-ów.
  7. Tworzenie scenariuszy zajęć.
  8. Przekazywanie informacji zwrotnej rodzicom.

3 DZIEŃ Zabawa najlepszym sposobem na naukę umiejętności społecznych 28.01.2023r.

Prowadzący: Adriana Kuromonow- terapeuta behawioralny

Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30 

PROGRAM:
1. Nauka zabawy priorytetem w pracy z dziećmi.

2. Rola zabawy w życiu dziecka i jej wpływ na rozwój umiejętności społecznych.

3. Tworzenie środowiska do rozwoju zabawy

  • Planowanie grup
  • Wybór uczestników
  • Wyznaczenie konkretnych celów
  • Dobór gier i zabaw

4. Ocena umiejętności zabawy (kwestionariusze, obserwacja, PLAC).

5. Zabawa kierowana – dobór sposobu uczenia.

6. Jak się bawić? Filmy przedstawiające naukę konkretnych zabaw.

7. Wpisywanie umiejętności społecznych – wybór właściwych celów, wzmacnianie interakcji społecznych.

8. Monitorowanie nabywanych umiejętności zabawy i umiejętności społecznych.

4 DZIEŃ Praca z grupą- dzieci szkolne i wczesnoszkolne 29.01.2023r.

Prowadzący: Michalina Korzeniewska pedagog specjalny, analityk zachowania BCBA, nauczyciel w szkole Fundacji Scolar

Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30

PROGRAM:

1. Dlaczego dzieciom się nie chce?- o motywacji

  • o wzmocnieniach i wzmacnianiu
  • o grupowych systemach motywacyjnych
  • o pochwale specyficzne

2. Skuteczne techniki zarządzania grupą

  • zasady jako najbardziej opłacalna forma zarządzania grupą
  • uczenie proszenia o uwagę
  • aktywne reagowanie uczniów (active student responding) – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać

3. Jak uczymy?

  • wykorzystanie elementów Nauczania Bezpośredniego (Direct Instruction)
  • Boardwork- jak uczyć grupę  nowych umiejętności   „przy tablicy”
  • wyznaczanie celów (pin point)
  • nauka przez obserwację (observational learning
  • nauka koleżeńska (peer tutoring)

4. Organizacja pracy

  • jak planować lekcję
  • organizacja pomocy dydaktycznych
  • co zrobić, żeby nie było nudno?