
Motywacja i wzmacnianie, czyli jak zdobyć przewagę nad autyzmem
Mary Lynch Barbera o książce: „Robert wyjaśnia skomplikowane naukowe prawa stojące za podejściem zachowań werbalnych. Przedstawia te informacje w sposób przystępny i zrozumiały. Jego pełna pasji chęć pomocy rodzicom, nauczycielom i terapeutom w poznawaniu wszystkiego, co jest potrzebne, by wspierać dzieci z autyzmem, jest wyraźnie obecna w drugim wydaniu tego cennego źródła”.
Jak pisze Steven J.Ward, MA, BCBA „ Robert dobrze rozumie znaczenie motywacji i wagę tego, by uczeń uczył się właściwych rzeczy z właściwych powodów. Jego książka jest zrozumiała także dla ludzi bez przygotowania behawioralnego. Przekazuje jednocześnie wiedzę pozwalającą na poznanie analizy behawioralnej”.
Autor podkreśla, że podejście zachowań werbalnych w ramach Stosowanej Analizy Zachowania jest najlepszym wyborem dla wszystkich dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, bez względu na poziom ich umiejętności. Tak jak wskazuje tytuł – budowanie terapii na motywacji i właściwe wykorzystywanie wzmacniania jest gwarantem dobrze prowadzonej terapii, która pozwala na przezwyciężanie barier w codziennej edukacji dzieci. Marta Sierocka-Rogala, BCBA.