- Data: 07-08 września 2019
- Czas trwania: 16 godzin
- Miejsce: Warszawa
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowyOd diagnozy do terapii – Zespół Aspergera
Szkolenie które pomoże rodzicom zrozumieć Zespół Aspergera, poznać przyczyny całościowych zaburzeń rozwojowych. Rodzice otrzymają także praktyczną poradę z zakresu socjalno- prawnych form pomocy oraz praktyczne wskazówki, jak postępować z dzieckiem w warunkach domowych.
Opłata za udział w szkoleniu wynosi 490 zł od osoby. Proponujemy również skorzystanie z Pakietu Rodzinnego w cenie 700 zł. Wykupienie Pakietu Rodzinnego umożliwia uczestnictwo w szkoleniu max 2 osób, reprezentujących to samo dziecko.
Zapraszamy rodziców, dziadków, opiekunów.
Opłata za udział w szkoleniu wynosi 490 zł od osoby. Proponujemy również skorzystanie z Pakietu Rodzinnego w cenie 700 zł. Wykupienie Pakietu Rodzinnego umożliwia uczestnictwo w szkoleniu max 2 osób, reprezentujących to samo dziecko.
Zapraszamy rodziców, dziadków, opiekunów.
Prowadzący:
lek. med. Ewa Urbanowicz- psychiatra dzieci i młodzieży, diagnosta i terapeuta zaburzeń ze spektrum autyzmu
Agnieszka Łucjanek- psycholog, wieloletni terapeuta dzieci z zespołem Aspergera
Czas szkolenia: 2 dni w godz 9.00-17.00 (sobota i niedziela)
Cena: 490 zł/ os lub 700 zł pakiet (do 2 os.)
PROGRAM:
Część I
- Identyfikacja objawów zespołu Aspergera u dzieci- szczegółowe omówienie.
- Rola terapii w kontekście neuroplastyczności mózgu.
- Przyczyny zaburzeń ze spektrum Autyzmu, czyli co wiemy obecnie o roli czynników genetycznych i środowiskowych.
- Rola stresu psychospołecznego u osób ujawniających objawy zespołu Aspergera.
- Zespół Aspergera– rola multidyscyplinarnej pomocy medycznej (np. neurologicznej, audiologicznej, alergologicznej, gastroenterologicznej).
- Aspekty socjalno– prawne pomocy dzieciom z zespołem Aspergera:
a/współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
b/subwencja oświatowa
c/pomoc nauczyciela wspomagającego w placówkach oświatowych
d/wolontariat
e/specjalistyczne Usługi Opiekuńcze
f/turnusy terapeutyczne
Część II
- Zasady organizowania terapii dziecka w świetle badań dotyczących skuteczności wybranych metod terapeutycznych.
- Na co zwracamy uwagę w terapii – dostosowanie metod do specyficznych potrzeb i trudności dziecka.
- Strukturyzacja, wizualizacja, motywacja, potrzeby sensoryczne – w domu i w placówce.
- Terapia i indywidualna i Trening Umiejętności Społecznych.
- Wybór placówki edukacyjnej i realizacja zaleceń wynikających z orzeczenia o kształceniu specjalnym na terenie szkoły.
- Kiedy powiedzieć dziecku o diagnozie, jak przekazywać informacje placówce, do której uczęszcza dziecko – klauzula poufności i prawa rodzica.
- Trudne zachowania dziecka – ABC postępowania.
- Pomoc dla rodzica w kryzysie, przyjazne placówki.