- Data: 12-13 grudnia 2020
- Czas trwania: 10 godzin
- Miejsce: wideokonferencja online przez zoom
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowyZachowania niepożądane u dzieci- SZKOLENIE ONLINE!
Szkolenie dla specjalistów i rodziców o praktycznych sposobach zapobiegania tzw. zachowaniom trudnym i metodom kształtowania prawidłowych wzorców zachowań u dzieci do 9 roku życia.
Krzyk, płacz, odmowa, agresja oraz inne zachowania niepożądane dziecka zakłócają przebieg zajęć edukacyjnych. Jak właściwie na nie reagować? W jaki sposób skutecznie rozwijać pożądane zachowania?
Prowadzący: Joanna Mikołajczyk psycholog, analityk zachowania BCBA, superwizor BCBA
Czas szkolenia: 2 dni w godz 9.00-15.00 (sobota), 9.00-13.00 (niedziela)
Cena: 450 zł
PROGRAM:
- Stosowana Analiza Zachowania
- Co ma wpływ na zachowanie? – czteroelementowa zależność
- Dlaczego niektóre zachowania powtarzamy? – konsekwencje
- Wzmocnienia – pozytywne oraz możliwe niepożądane skutki stosowania wzmocnień
- Kary – czy są potrzebne?
- Do czego dążymy? – cele terapii opartych na SAZ
2. Zachowania trudne
- Definicje i przykłady
- Dlaczego zachowania niepożądane się pojawiają?
- Jak znaleźć funkcję zachowania? – ocena funkcjonalna
- Kwestionariusz wywiadu wg G.P. Hanley’a
- Notatki ABC wg Carbone
- IISCA wg G.P. Hanley’a
3. Redukowanie zachowań niepożądanych
- Czy to co robimy jest właściwe? – aspekty etyczne
- Wybór zachowania do zmiany oraz zachowania alternatywnego
- Czy możemy zapobiegać zachowaniom niepożądanym? – działania proaktywne
- Wypracowanie kontroli poleceniowej
- Jak sposób uczenia wpływa na pojawianie się ZT? Jak spowodować żeby dzieci słuchały?
- Zapobieganie zachowaniom trudnym wg G.P. Hanley’a
- Podejście Pozytywnego Wspierania Zachowań (PBS)
- Modyfikowanie konsekwencji – zwiększanie liczby zachowań pożądanych
- Wzmacnianie różnicujące DRO, DRA, DRI
- Kontrakty behawioralne
- Metoda kształtowania – Interwencja oparta na budowaniu repertuaru umiejętności wg G.P. Hanley’a
- Modyfikowanie konsekwencji – zmniejszanie ilości zachowań niepożądanych
- Wygaszanie – wygaszanie bez blokowania ucieczki i wymuszonych podpowiedzi fizycznych wg Schramm’a
- Karanie negatywne
- Karanie pozytywne
- Możliwe niepożądane skutki stosowania kar
- Ograniczenia w stosowaniu kar
4. Radzenie sobie z zachowaniami trudnymi w grupie
5. Współpraca z opiekunami dziecka przy pracy nad zachowaniem – zjawisko kontrastu behawioralnego
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu szkolenia
ZAPISZ SIĘ – link do formularza powyżej