• Data: 16-19 sierpnia 2021
  • Czas trwania: 30 godzin
  • Miejsce: Warszawa
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowy

BLOK 1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – „od dźwięku do myślenia”-STACJONARNIE WARSZAWA

Projekt "POMAGAM. Wiem jak!" realizowany przez Fundację SCOLAR z środków PFRON w dniach 16-19.08 (GRUPA2)

BLOK 1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – „od dźwięku do myślenia”-STACJONARNIE WARSZAWA

Szkolenie realizowane przez Fundację SCOLAR w ramach projektu „Pomagam. Wiem, jak!”

KOSZT: Projekt w 90% finansowany jest z środków PFRON, uczestnicy pokrywają 10% wkładu własnego tj. 120,00 zł

W ramach bloku proponujemy następujące tematy:

  1. Od dźwięku do języka- 2 dni szkoleniowe,
  2. Uczenie generatywne- 1 dzień szkoleniowy,
  3. Teoria Ram Relacyjnych- 1 dzień szkoleniowy

Prowadzący: Marta Sierocka-Rogala superwizor BCBA, logopeda, pedagog, dyrektor programowy Fundacji SCOLAR i SCOLARIS

Czas szkolenia:  4 dni w godz. 9.00-16.30 

PROGRAM:

1-2 DZIEŃ Od dźwięku do języka 24-25.07

  1. W jaki sposób może być zaburzony rozwój języka i umiejętności komunikacyjnych dzieci z autyzmem
  2. Wspieranie rozwoju mowy
  • Kluczowa rola motywacji w nauce komunikacji
  • Jak zwiększyć ilość wokalizacji
  • Sposoby kształtowania wokalizacji
  • Trening komunikacyjny
  • wybór komunikacji wspomagającej – gest czy obrazek
  • Program K&K – od gestu do mowy
  • PECS, Makaton
  • Rozwój mandów – od próśb do pytań
  • Rozwój taktów
  • Kształtowanie umiejętności intrawerbalnych
  • Łączna kontrola – udział taktów i umiejętności echowych w rozwoju umiejętności słuchacza czy rozwiązywaniu problemów
  • Budowanie opowiadania – metoda skryptów
  • Teoria ram relacyjnych
  1. . Gdy mowa jest trudnym zachowaniem…
  • Jak radzić sobie z echolalią natychmiastową
  • Jak radzić sobie z echolalią odroczoną
  • Nadmierne wokalizacje

3 DZIEŃ Uczenie generatywne 31.07

  1. Umiejętności intrawerbalne
  • reakcje intrawerbalne, a kontrola intrawerbalna
  1. Uczymy się budowania pojęć
  2. Mathetics – czyli nauka o uczeniu
  3. Pięć sposobów na uczenie generatywne
  4. TAPS (Myśląc głośno rozwiązuję problemy)
  5. Mówienie o uczuciach i własnych doświadczeniach (private events)

4 Dzień Teoria ram relacyjnych 01.08

  1. Co Teoria Ram Relacyjnych wnosi  do  uczenia  umiejętności językowych i umiejętności poznawczych?
  2. >Relacje wywiedzione – implikacje wzajemne i kombinatoryjne
  3. Jak rozwijać  umiejętności komunikacyjne poprzez  naukę wywodzenia relacji ?
  4. Organizowanie procesu uczenia,
  5. <Właściwe przygotowanie materiału.